Поліція Сумщини організувала для дітей уроки на тему інтернет-безпеки
Що таке інтернет-залежність та кібербулінг, фітинг-атаки та «групи смерті», як розпізнати небезпечного співрозмовника, чи варто дослухатися до його порад або погроз, наскільки небезпечними можуть бути знайомства у віртуальному просторі – про ці та інші питання дитячої безпеки розповідають поліцейські учням навчальних закладів області.
Кількість користувачів всесвітньої мережі щоденно зростає, і майже третина – це діти та неповнолітні особи. В Україні кожна третя дитина користується інтернетом. Сьогодні стало звичайним явищем те, що трирічні малята самостійно знаходять і дивляться мультики на YouTube, а першокласники шукають необхідну інформацію за допомогою Google.
Однак діти майже не знають про небезпеки, що містить у собі Всесвітня мережа й тим більше не мають сформованих навичок онлайн-культури.
Відтак, аби попередити підростаюче покоління про небезпеку надмірного захоплення Інтернетом, навчити вирізняти безпечний контент та прищепити навички правильної роботи і спілкування у віртуальній реальності, працівники поліції Сумщини організували і проводять для дітей тематичні уроки.
На сьогодні такі заняття проводяться співробітниками ювенальної превенції як територіальних підрозділів поліції, так і апарату ГУНП в області у школах обласного центру, містах і населених пунктах Сумщини.
Спільно з педагогами навчальних закладів працівники поліції навчають школярів азам кібербезпеки: яким чином доцільно організувати роботу за комп‘ютером; як правильно оцінити рівень достовірності та безпеки знайденої інформації; як виникає інтернет-залежність і до яких наслідків призводить і т.д.
«Головне – навчити дітей критично ставитись до будь-якої інформації в Інтернеті,- говорить Сергій Тарасенко, начальник відділу ювенальної превенції ГУНП в області. – Адже окрім тематичних загроз, як то пропаганда насильства, реклама наркотиків та алкоголю, нецензурні тексти, існують ще й комунікативні ризики: небезпечні контакти, погрози, кіберпереслідування. Діти через свої вікові особливості не можуть визначити ступінь небезпеки, тому дорослі повинні їм у цьому допомогти. Ми радимо батькам цікавитися віртуальним життям дитини: з ким спілкується, про що говорить, якими іграми захоплюється, які використовує пошукові платформи і т.і. Дорослим слід бути в цьому питанні для дітей порадниками та такими орієнтирами, на які дітям хотілось би рівнятися у своїх уподобаннях».
Правоохоронці говорять: надто суворе контролювання з боку дорослих може викликати негативну реакцію підлітка, і призведе до зворотнього ефекту. Тому і батькам, і педагогам слід бути терплячими та уважними, а самими дітям – обачними. Адже Інтернет, як і будь-яку річ, можна бути і корисним, і небезпечним. Головне – знати, як правильно ним користуватися і вміти визначати небезпеки, які містить у собі віртуальна реальність.
Відділ комунікації поліції Сумської області