Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Сягаючи досконалості: працівники груп «швидкого реагування» поліції підвищують свою професійну майстерність
Опубліковано 02 квітня 2018 року о 12:06

Як розвинути та вдосконалити власні комунікативні навички та саморегуляцію, як попередити конфлікт, зуміти його «погасити» чи швидко знайти правильне рішення, доки він не переріс у  критичну ситуацію – про це та про багато інших психологічних моментів розповідають працівники психологічної служби ГУНП в Сумській області працівникам поліції на курсах підвищення кваліфікації, що проводяться в Сумах на базі Сумського центру первинної професійної підготовки "Академії поліції".

Кожні дві неділі по 23 працівника секторів груп реагування патрульної поліції з територіальних  підрозділів області проходять спеціальні курси підвищення кваліфікації. Протягом  цього  періоду зі слухачами проводять заняття досвідчені тренери, майстри своєї справи.

На протязі всього терміну навчання спеціалісти-психологи спостерігають за працівниками поліції, ненав‘язливо допомагають  своїм підопічним у питаннях особистісного спілкування, прищеплюють нові знання, подають  цікаву інформацію як швидко та правильно  вивести на новий, більш якісний рівень власного вміння спілкуватися з іншими людьми, незалежно від того, в якій ситуації доводиться з ними  стикатися. Все це є дуже актуальним для працівники груп «швидкого реагування», адже вони найперші прибувають на виклики громадян про вчинені злочини  чи правопорушення. Саме їм доводиться і заспокоювати потерпілих, і вгамовувати агресивно настроєних правопорушників, і затримувати злочинців, що перебувають у вкрай негативному психологічному стані. А працівник поліції навіть у таких емоційно складних умовах повинен зберігати спокій, вміти чітко та швидко оцінювати ситуацію загалом, розставляти пріоритети, виокремлювати найбільші небезпеки та швидко зорієнтуватися і адекватно зреагувати. При цьому у нього на все це часу, як правило - кілька хвилин, а то й секунд.

Також з метою навчання правоохоронців правильному та ефективному  спілкуванню з людьми у різних ситуаціях, вмінню підтримувати безконфліктні стосунки  з колегами та внутрішній комфортний баланс між позитивом і негативом, викликаним різними  стресовими явищами як на службі, так і у родинах, співробітники  служби психологічного забезпечення УКЗ ГУНП  області розробили та проводять з працівниками поліції тренінги на різні тематики. Під час занять вони спостерігають за слухачами, визначають рівень психологічної готовності до подальшої служби в секторах реагування патрульної поліції області та пропонують проводити  певні вправи, виконання яких не тільки розкриває комунікативний потенціал  слухачів, а й дає їм розуміння того, як краще застосовувати  отримані  знання та навички.

Заняття проходять у групах та індивідуально, в комфортній обстановці, часто – у зовсім неформальній. Правила кожного тренінгу  учасники визначають самі і намагаються максимально їх дотримуватись.  До виконання вправ тренери, психологи відомства, намагаються залучити кожного з підопічних, і залишаються дуже задоволеними, коли отримують від них у відповідь своєрідне «віддзеркалення» позитивних емоцій, думок, вчинків.

Як коментує проведення цих навчань начальник відділу психологічного забезпечення УКЗ ГУНП області Ковальова Олена, їй надзвичайно цікаво спостерігати, як можуть «розкриватися» люди, котрих більшість громадян вважають закутими у специфічну броню  байдужості, зайнятості чи навіть в деяких моментах і жорстокості. «Насправді кожен працівник поліції – це звичайна людина, зі своїми бідами, досягненнями, життєвими проблемами, певним набором моральних установок та психологічних якостей. І він так же само, як інші, радіє, сумує, хворіє, помиляється, мріє, досягає. У нього є, крім роботи, родина, і саме вона становить центр його маленького всесвіту, -  ділиться вона  своїми враженнями. – А робота – це настільки специфічна служба, що полісмен в неї «вростає», і віддає іншим людям, часто зовсім незнайомим та агресивно чи заздалегідь негативно налаштованих, і свій час, і своє здоров‘я, і свої зусилля. Наше завдання – навчити працівника поліції такому спілкуванню з громадянами, в якому б статусі вони не були – підозрювані, потерпілі чи свідки, щоб вони  відчували правоохоронця людиною, яка говорить тільки правду, і який можна довіряти, з якою можна порадитися, і яка в будь-який критичній ситуації допоможе».

Традиційно, по закінченню курсів підвищення кваліфікації слухачі отримують  «домашні» завдання, виконання яких в режимі он-лайн  обговорюється з тренером. Крім того,  зав‘язані під час тренінгів дружні стосунки з колегами інших підрозділів  дають змогу порівняти отриманий та напрацьований досвід, застосувати його у своїй роботі, та поділитися з ними власними спостереженнями. Правоохоронці впевнені -  такі заняття необхідні та актуальні, адже саме в таким умовах розкривається бачення власної перспективи, власних бажань і можливостей, та майбутнє своєї служби.

Відділ комунікації поліції Сумської області


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux